Vse bolj popularni selfiji

Selfiji so dobesedno obnoreli svet. Mladi so nad njimi navdušeni in jih objavljajo na družbenih omrežjih, starejši pa se pogosto sprašujejo za kaj sploh tukaj gre. Torej, selfie ali po naše pogovorno selfi, je fotografija samega sebe, ponavadi posneta s pametnim telefonom ali spletno kamero in objavljena na katerem izmed spletnih družabnih omrežij.

 

Avtorortreti sodobne generacije najstnikov

Največ jih snemajo najstniki in ženske, ki želijo požeti odobravanje svojega videza. Nekateri jih objavljajo le občasno, enega ali dva na mesec, številni mlajši jih delajo vsak dan, med poukom, odmori, zunaj ali doma. Fotografiranje samega sebe postaja vse bolj samoumevno. Kakšne posledice bo to imelo za uporabnike profilov na družbenih omrežjih in zasebno življenje, pa bomo videli v prihodnjih letih.

 

Slabe in dobre plati selfijev

Gre za izpostavljanje lastne podobe, ki jo strokovnjaki razumejo kot radovednost ali samovšečnost. Kljub temu, da jih nekateri označujejo za kulturni narcizem, pa drugi zopet trdijo, da imajo tudi pozitivne lastnosti. Omogočijo namreč odkrivanje lastne identitete.

Zelo priljubljene so pri zvezdnikih, ki se s svojimi oboževalci pogosto povezujejo preko tovrstnih  spontanih fotografij. Selfiji slavnih dosegajo danes milijonske oglede. Igralka Merly Streep je avtoportret s Hillary Clinton naredila z mobilnim telefonom na slovesnosti v State departmentu. Clintonova je enako pozirala s hčerko Chelsea. Skupina mladih je objavila avtoportret s papežem Frančiškom. Jessie J, Rihanna ali Justin Bieber jih na Instagramu jih objavljajo vsakodnevno.

 

Več različic selfijev in rast družbenih omrežij v njihovo podporo

Obstaja več različic selfijev, npr. pri belfiju je fokus usmerjen na zadnjico, pri lelfiju na noge, pa selotejp selfi itd.

Na fotografskem družabnem omrežju Instagram, ki ima več kot 150 milijonov uporabnikov, je z oznako selfie označenih več kot 50 milijonov fotografij, 145 milijonov jih ima oznako me (jaz). Obstaja pa še veliko neoznačenih avtoportretov, na tem družbenem omrežju je vsak dan objavljenih kar 55 milijonov fotografij. Pred kratkim je nastala aplikacija Frontback, še en izgovor, da naredite selfija. Posameznik hkrati posname fotografijo s sprednjo in zadnjo kamero, ki sta objavljeni druga pod drugo. Dopisovanju skozi fotografije je namenjena  aplikacija Snapchat itd.

 

Kaj o selfijih meni psiholog?

 

Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih.

»Večinoma je ustvarjanje selfijev značilno predvsem za mlajšo populacijo, predvsem za obdobje mladostništva. V tem obdobju se posameznik veliko ukvarja s preizkušanjem različnih identitet s ciljem najti tisto, ki bo njemu v interakciji z okoljem najbolj ustrezala. Pri tem se stalno primerja z vrstniki in pogosto išče tudi potrditve, da je to, kar je, tisto pravo in zaželeno ter da se bo na tak način lahko v družbi tudi primerno uveljavljal. Z eksplozijo različnih družabnih omrežij in pametnih telefonov je prišlo do tega, da so lahko mladi uporabniki teh omrežij naenkrat velik del socialnih interakcij prestavili v virtualni svet, kjer je preizkušanje različnih vlog in identitet manj osebno, pa tudi navidezno bolj varno, saj je morebitne zavrnitve s strani virtualnih prijateljev in znancev povečini lažje sprejeti, kot pa zavrnitve s strani prijateljev in znancev v resničnem življenju. Poleg tega virtualni svet običajno omogoča, da posameznik komentarje slik prijateljev in znancev sam po potrebi cenzurira oziroma jih umakne, prav tako pa lahko umakne tudi naloženo fotografijo, s čimer ima tako v celoti nadzor nad vsem. Omeniti je potrebno še to, da so najstniki po naravi v tem obdobju najbolj egocentrični in narcisistični, zato morda niti ne čudi dejstvo, da so bili oni tisti, ki so začeli z ustvarjanjem selfijev (seveda ob uporabi mobilne tehnologije, ki je to omogočala). Temu so potem sledili še drugi, a je težko reči, v kolikšni meri je to posledica modne muhe in v kolikšni meri bi lahko pri tem šlo za patologijo. Gre za relativno nov pojav, zato moramo biti pri prehitrem posploševanju in patalogiziranju previdni. Verjetno obstajajo primeri prekomernega ali obsesivnega ustvarjanja selfijev, a lahko o tem govorimo šele takrat, ko tako vedenje moti običajno vsakodnevno funkcioniranje posameznika. Pri zvezdniških selfijih gre najverjetneje za marketinške poteze, s katerimi si zvezdniki dvigujejo svojo popularnost.« pravi Črtomir Bitenc.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.