Božično-novoletni nakupi, rezultat spretnega marketinga?

Vstopili smo v veseli december, mesec nakupovanja, veselja in vsesplošne evforije ob praznovanju praznikov, katere nujen element je tudi obdarovanje in posledično strastno nakupovanje.
Da bi ugotovili v kolikšni meri je praznično nakupovanje rezultat marketinških strategij proizvajalcev in trgovcev, je Študentska sekcija Društva za marketing Slovenije v sredo, 2. decembra 2009, organizirala prvo Marketinško elipso z naslovom: Božično-novoletni nakupi – rezultat spretnega marketinga? Okroglo mizo je vodil doc. dr. Domen Bajde (Ekonomska fakulteta), s prisotnimi poslušalci pa so svoje misli in znanje delili še gostje: Marko Kovač (City Park), Barbara Pungerčič (Lisca), Nina Božič (Nama) in Anamarija Stančič (Žito).

Razprava je potekala v smeri božično-novoletnih nakupovalnih navad potrošnikov in različnih tehnik ter strategij, ki jih v tem času uporabljajo proizvajalci in trgovci. Gostje so si bili enotni, da porabniki božično vzdušje želijo in tako veselje in lučke pravzaprav zahtevajo sami. In v čem se božični nakupi razlikujejo od vsakdanje potrošnje? Barbara Pungerčič iz podjetja Lisca je poudarila, da ljudje v božičnem času ne gledajo na denar, čeprav so jim na drugi strani t. im. božični popusti skoraj samoumevni. Pomemben jim je čustveni naboj darila. Kupujejo za svoje bližnje, zato cena ni pomembna. Anamarija Stančič iz Žita pa je poudarila, da njihovi kupci nakupa čokolade ne načrtujejo. Le-ta poteka kot impulziven nakup, zato je sama označenost na samem prodajnem mestu bistvena.

Kot so poudarili gostje je potrebno vsako leto iskati nove vzorce, kako pritegniti kupce. Izpostavili so, da je zelo pomembno, da v božičnem času kupcu ponudiš dodatno ponudbo, osredotočeno predvsem na pakiranje izdelka. Različne škatlice in vrečke lahko pozitivno vplivajo na sam izgled darila ter potrošnika prepričajo, da kupi ravno tvoj izdelek. Sam dizajn je odločilen, je poudarila gospa Stančič, ki pravi, da je pri čokoladi v tem času poleg ustrezne vsebine bistvena tudi sama embalaža. Kupec si želi, da embalaža že odraža njegovo duševno radost in da z njo lahko izrazi svoja čustva in hvaležnost.

Ob vprašanju moderatorja, kdaj se v podjetjih začnejo pripravljati na božično-novoletni čas, so si bili gostje enotni, da se sam plan in počasna izvedba začne že leto prej, ko se s pregledom prodaje zadnjega decembra določijo cilji in proračun trženjskega komuniciranja za prihodnje leto. Le na ta način je namreč možno naslednje leto uspešno zakorakati v december. Gospod Kovač je tudi omenil, da se specializirani sejmi okraševanja začnejo že februarja. Takrat se vzpostavijo trendi, ki jih ob pravem času implementirajo dekoraterji trgovin.

Kako pa pri božičnem označevanju na prodajnih mestih sodelujejo proizvajalci in trgovci? Kot pravijo gostje gre za stalno jabolko spora, na kakšen način prikazati svoj proizvodni izdelek na najbolj vidnem mestu v trgovini. »Seveda je tu trgovina fizični omejevalec, saj si želi vse izdelke prikazati na zanimiv način, zato pa čaka na ponudbe vseh dobaviteljev, preden se dejansko odloči,« je povedala Nina Božič.

Marketinška elipsa je potekala v sproščenem vzdušju ter nam postregla z zanimivimi marketinškimi skrivnostmi, ki jih podjetja uporabljajo v božično-novoletnem času. Sedaj jih vsaj delno poznamo, ali bomo zato letos manj časa in denarja namenili novoletnim nakupom pa je vprašanje, na katerega si bo moral odgovoriti vsak sam.

V Sekciji pa vljudno vabijo na vse Marketinške elipse in dogodke, ki jih pripravljajo v prihodnje.

Ajda Ažman in Sandra Gubenšek

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.