V najslabšem primeru rečejo NE

Ali tudi relativno preprosta ideja za iskanje službe oz. študentskega dela…
Glede na gospodarsko cvetoče stanje naše preljube države in nas njenih podložnikov je iskanje službe postalo mukotvorno. Študentski servisi kot primarni ponudniki oz. posredniki študentskega dela so zmanjšali ponudbo del za več kot polovico. Ampak vse to seveda že vemo…
Modrovanjem in globokim mislim o sami krizi in njenih posledicah za nas študente, bi se na tem mestu izognili. Bi pa rad dal idejo, kako lahko z malo samoiniciative in proaktivnosti pridete do nove delovne priložnosti.

Trg dela je kot vsak trg sestavljen iz ponudnikov dela (delodajalci) in povpraševalcev dela (v tem primeru študenti). Zadeva ponavadi poteka tako, da ponudnik ponudi delo, povpraševalci pa se nanj odzovejo; saj poznate primere – podjetje objavi oglas, da iščejo nekoga (eno osebo!) za pomoč v administraciji. Kaj se ponavadi zgodi – prijavi se pol Ljubljanske univerze, pa še nekaj dijakov in bivših študentov zraven. Možnost, da bodo vzeli pri tem ravno vas, je statistično gledano, na žalost zelo majhna.

Predlagam, da zadeve vzamete v svoje roke ali kot pravijo – Če ne pride gora k Mohamedu, potem pride študent (Mohamed) k podjetju (gori). Namesto da čakate na razpis za delovno mesto, pošljite svoj CV oz. življenepis z dobrim motivacijskim pismom seveda, na čimvečji krog podjetij, ki vas zanimajo oz. bi znali biti primerni za nadaljevanje vaše kariere.

Najprej se boste vprašali kje dobiti ustrezne kontakte? Pojdite na spletne strani in začnite iskati kontakte v obliki elektronske pošte. Vsako malo večje podjetje ima na svoji spletni strani podan vsaj osnovni email naslov podjetja (ponavadi info@…), pri dosti podjetjih pa boste našli tudi email naslove kadrovskih služb ali mogoče celo predsednika uprave oz. direktorja. Ali poslati kadrovski službi ali rajši kar direktorju? – to izbiro puščam vam – mogoče je najboljši kompromis da obema?
Enostavno zberite elektronske naslove in začnite pošiljati vaše prošnje…Pri tem seveda upoštevajte, da prodajate oz. ponujate samega sebe, tako da ustrezno formulirajte elektronsko sporočilo; mogoče lahko v slogu: ‘Pozdravljeni; moje ime je XY in bi si želel priložnost delati za vaše podjetje. Vem da trenutno nimate razpisanih nobenih prostih delovnih mest, a vseeno vam pošiljam svojo ponudbo, saj menim…’

Podjetja imajo rade aktivne ljudi, ki pozitivno izstopajo, tako da le pogumno – v najslabšem primeru boste dobili negativni odgovor, katerega pa ste že itak vajeni, saj ste se že verjetno nekajkrat prijavljali na razpise za eno prosto delovno mesto v konkurenci sto in več ljudi. Tako da vas zadeva ne more konkretno presenetiti – vsaj negativno ne.

Pri samem pošiljanju upoštevajte še dve zadevi – nikoli ne pošiljajte večim podjetjem naenkrat, oz. če to že delate, potem to storite vsaj tako, da ne bodo videli, kako je bilo isto sporočilo poslano 50 in več podjetjem – naj mislijo, da ste poslali samo njim. In drugič, pri pošiljanju bodite prijazni ter vljudni – mogoče že celo malo skromni (seveda to v samem sporočilu, CV naj le sije v polnem zanosu).

Lahko vam še povem, da je uspešnost iskanja na tak način zelo majhna in da boste dobili veliko negativnih odgovorov – ampak v končni fazi potrebujete le en pozitivni odgovor in nič več! Pa veliko sreče…

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.