Kaj se skriva pod Antarktičnim ledom

Znanstveniki in raziskovalci so po vrtanju pod Antarktiko presenečeno obstali. Po neštetih globokih izkopavanjih so odkrili potencialne znake življenja, ki so se tisočletja skrivali pod zamrznjeno celino.

Zamrznjena celina služi kot rudnik znanstvenih informacij za več kot 1000 raziskovalcev, ki spremljajo podnebne spremembe in preučujejo zgodovino Zemlje. Neplodna pokrajina jim omogoča dostop do neokrnjenega sveta, kjer izvajajo svoje raziskave, kljub temu da se temperature spustijo do -90 ° C.

Pod debelo plastjo starodavnega ledu se skriva neokrnjeno jezero

Po več kot desetletju načrtovanja je znanstvenik dr. John Priscu vodil skupino raziskovalcev, ki so vrtali v ledeno ploščo in vzorčili vode jezera, ki naj bi bilo skrito pod antarktično ledeno ploščo.

»Povezali smo se z NASO in s satelitskimi posnetki smo lahko videli ravne ploskve po vsej celini in tam ledena plošča plava nad temi jezeri. To je bil naš prvi vtis o teh jezerih, zato smo jih prešteli in vemo, da je tam zunaj ogromno jezer. Ne gre samo za ta velik blok stabilnega ledu,« je povedal.

Odprava
Znanstvena odprava

Skupina lahko s pomočjo satelitov opazuje površino ledu, ki se dviga in spušča z merjenjem satelitske altimetrije skozi čas, in lahko tako definira reke, ki tečejo pod ledeno ploščo.

Vrtanje globoko v led

Zbrali so tako neposredne kot posredne dokaze, ki kažejo na idejo o rečnih sistemih, ki so prisotni na tem območju. Isti sistemi, ki običajno prihajajo iz visokogorja, kot so skalnati gorski potoki.

Dr. Priscu je razkril težave pri dosegu južnega tečaja in raziskovanju območja, ki so ga imenovali Whillians Lake. V šali je celo trdil, da je odprava najtežje in najpomembnejše kampiranje, ki ga je opravil kdajkoli v življenju.

Ekipa je odletela do postaje McMurdo in se tam utaborila. Nato so morali s svojimi teptalniki, ki so sposobni preživeti vremenske razmere, vse svoje stvari odpeljati 800 km do mesta nad jezerom. Dva tedna je trajalo, da so prišli na teren.

Teoretizirali so, da je pod ledom vodni vir

Zgradili so začasni tabor, pravcato malo mestece sredi ledene plošče Antarktike. Delo je trajalo približno tri tedne neprekinjenega 24-urnega vrtanja, ker nameravajo vzdrževati razmere v luknji.

Proračun za projekt je znašal 10,5 milijona funtov. Samo vrtanje je zneslo 3 milijone funtov. To pa zaradi posebnega svedra, ki ga uporabljajo za te namene.

Odkritje

NASA je sporočila: »Nekaj se dviga nad ledom.«

»Prišli smo do dna in tam je bilo jezero. 30 let teorij o tem, kaj se spodaj skriva. Vse je nakazovalo na prisotnost jezer in rek. In res so bile tam.«

Prelomno raziskovanje subglacialnega okolja Antarktike je zaznamovalo novo obdobje polarne znanosti in odprlo okno za prihodnje interdisciplinarne znanstvene raziskave ene zadnjih neraziskanih meja Zemlje.

Cilj ekipe je spremeniti način, kako prebivalstvo dojema območje Antarktike. Območje je bilo leta označeno z mrtvim in hladnim. Zdaj raziskovalci dokazujejo, kako pomembna so zamrznjena zemljišča za znanstveno skupnost.

VIRExpress.co.uk
Prejšnji članekOcena igre: Call of Duty: Black Ops-Cold War
Naslednji članekZačenja se nov semester: kaj storiti za lažji začetek?