Marketing ali PR?

Post information alert from hand with megaphone or loudspeaker on a phone with pin like. Flat cartoon announce notification banner sign on a yellow background. 3d render
Foto: spfdigital iz iStock

Marketing in odnosi z javnostmi (ang. public relations – PR) sta dva družboslovna termina, ki sta interpretirana zelo različno in ostajata polemika tako v stroki kot v splošni javnosti. Vsekakor pa pojma opredeljujeta različne aktivnosti v organizaciji.
Napačna predstava o marketingu je pogosta, saj pride do enačenja marketinga s prodajo in oglaševanjem, kar je najverjetneje posledica vsakdanjih TV oglasov, oglasnih pasic na spletu, letakov, ki nam polnijo nabiralnike, e-mailov, ki jih dobivamo neprostovoljno, časopisnih oglasov in jumbo plakatov, mimo katerih se vozimo vsakodnevno. Ampak elementi pospeševanja prodaje in oglaševanja so le vrh ledene gore.

Marketing
… se začne v podjetju že takrat, ko izdelek sploh še ne obstaja. Obsega raziskovanje trga, identificiranje potrošnikovih potreb, razvijanje novih izdelkov, njihovo distribucijo in posledično dobro komuniciranje izdelkov in storitev (Armstrong in Kotler 1990). Cilj in hkrati izziv je poiskati in razumeti potrošnikove želje in potrebe. Če podjetje to doseže, se izdelek prodaja skoraj sam. To ne pomeni, da sta pospeševanje prodaje in oglaševanje nepomembna, ampak da predstavljata le en, javnosti najbolj viden del delovanja marketinga. Kot primer lahko navedem vsakemu poznan PlayStation podjetja Sony, tudi Nokio s svojimi modernimi mobilnimi telefoni in kozmetično podjetje Body Shop, ki je začelo z izdelki, ki niso bili testirani na živalih. Vsi trije primeri predstavljajo »vroče« izdelke z neko novo koristjo za potrošnika, ponujajo nekaj novega in so zato privlačni za potrošnike in se posledično dobro prodajajo (Armstrong in drugi 2005).

Odnosi z javnostmi
… pa so oblika komunikacije določene organizacije (profitne ali neprofitne, tako javne kot zasebne), ki izhaja iz njene korporativne identitete. Slednja predstavlja realnost entitete in se nanaša na njene razpoznavne in edinstvene značilnosti. PR podpira komunikacijo organizacij z različnimi javnostmi (mediji, zaposlenimi, lastniki, deležniki, investitorji in splošno javnostjo) (Jefkins 1998). Med ključna orodja delovanja prakse PR sodijo tiskovne konference, ki so organizirane ob visoki novičarski vrednosti, medijski dogodki, piarovci podajajo tekoče aktualne informacije novinarjem, sporočila za javnost na spletni strani ali po televiziji, oglasni prispevki (tekstovni oglasi), izjave, intervjuji piarovcev v primeru novosti in sprememb idr. Vse te aktivnosti so navadno del načrtovane komunikacijske kampanje, ki pa poleg strateškega načrtovanja in raziskovanja ter kriznega upravljanja predstavlja ključne dejavnosti prakse odnosov z javnostmi. V vsakodnevnih izzivih in primeru naravnih katastrof, tehnoloških in menedžerskih kriz idr. je PR oddelek zadolžen za komunikacijo podjetja z vsemi udeleženci (Heath 2001).

Ključna razlika …
… med marketingom in odnosi z javnostmi je v plačljivosti medijskega prispevka s strani organizacije (podjetja). Del marketinga je namreč oglaševanje, ki predstavlja plačano obliko komunikacije podjetja (npr. zakup medijskega prostora), medtem ko prispevki, ki so posledica dela piarovcev, predvsem informirajo, predstavljajo in obveščajo. So neplačana oblika, saj novinar oz. uredništvo samo odloči, kateri dogodek ali novica jih zanima, katero novinarsko konferenco bodo obiskali in o novostih katerega podjetja bodo poročali – ter na kakšen način. Naloga piarovcev je torej, da te informacije naredijo zanimive in dostopne novinarjem, da z njimi sodelujejo in jim pripravijo ključna medijska sporočila o podjetju.

Živimo v vedno bolj informacijsko zasičenem svetu, kjer smo deležni poplave oglaševalskega materiala. Če želimo postati kritični potrošniki, se moramo seznaniti z aktivnostmi tako marketinga kot odnosov z javnostmi ter tako aktivno sodelovati v procesu menjave.

Linda Madarasi
Študentska sekcija Slovenskega društva za odnose z javnostmi

Literatura:
Armstrong, Gary in Philip Kotler. 1990. Marketing – An intruduction. New Jersey: Prentice Hall International.
Armstrong, Gary, Philip Kotler, John Saunders in Veronica Wong. 2005. Principles of Marketing. Velika Britanija: Prentice Hall.
Jefkins, Frank. 1992. Public Relations. Velika Britanija: Prentice Hall.
Heath, Robert. 2001. Handbook of Public Relations. Kalifornia: Sage Publications.

 

Dejstva o kajenju

Po statističnih podatkih kadi skoraj četrtina odrasle populacije. Število kadilcev res upada, vendar žal ne med mladimi, kjer je položaj ravno obraten. Kadi skoraj tretjina deklet. Ti podatki nas uvrščajo na sedmo mesto med vsemi državami članicami EU.

Ob svetovnem dnevu brez cigarete želimo, da bi bilo prenehanje kajenja najpomembnejši korak, ki ga lahko posameznik naredi na poti do daljšega in kakovostnejšega življenja, zato vam na srce polagamo nekaj dejstev o kajenju. Ali ste morda vedeli, da …

• 1 cigareta skrajša življenje za 5 minut, 20 cigaret za uro in pol, 1 mesec kajenja za dva dneva, 40 let kajenja skrajša življenje za 2,7 let.
• Na svetu vsakih 13 sekund umre človek zaradi kajenja.
• Cigaretni dim vsebuje vsaj 4000 kemičnih strupov.
• 75 % odraslih kadilcev si želi prenehati kaditi in vsaj 60 % jih je že kdaj v življenju poskusilo prenehati. Okoli 20 % kadilcev to uspe.
• V razvitih državah kadi 42% moških in 24% žensk, v razvijajočih pa približno 48% moških in 7% žensk.
• Starost, pri kateri ljudje pokadijo svojo prvo cigareto, iz leta v leto pada, mnogi poskusijo že pred 10. letom
• Kadilec v svetovnem povprečju pokadi 15 cigaret na dan.
• 22,8 % slovenskih kadilcev še ni polnoletnih
• 70% 15- oziroma 16-letnikov je vsaj enkrat kadilo, 30 % pa jih že kadi
• Nikotin – poleg tega, da zaradi vpliva na avtonomni živčni sistem vzbuja občutek užitka – slabi vid, škodljivo vpliva na srce in obtočila, se razgraja v jetrih, draži sluznico želodca in črevesja, hromi funkcijo spolnih žlez

Uspešno zaključena akcija zbiranja igrač za otroke iz socialno ogroženih družin

Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru (UM FOV) je v mesecu decembru aktivno pristopila k humanitarni akciji zbiranja igrač za otroke iz socialno ogroženih družin in s tem pripomogla, da je bil praznični čas še bolj obarvan z darili in otroš
Humanitarna akcija zbiranja igrač za otroke iz socialno ogroženih družin je potekala v času od 10. do 29. decembra 2009. Igrače so se zbirale v avli UM FOV in v Kranjski hiši, odzivi pa so bili nadvse spodbudni. K zbiranju so se tako odzvali profesorji, študenti in mnogi diplomanti Fakultete za organizacijske vede, ki so zbrali preko 750 igrač, od skupnega zbranega števila 2.500. Prevzem zbranih igrač je potekal v okviru Sprevoda Dedka Mraza, ki je potekal 29. decembra 2009 na Glavnem trgu v Kranju, zbrane udeležence dogodka pa je nagovoril tudi g. Marjan Gantar, predsednik OZ RK Kranj.

SMUČANJE 2010, CENE, NOVOSTI

Ljubitelji smučanja in deskanja smo končno prišli na svoj račun. Temperature so padle krepko pod ničlo, tako je možno zasneževanje s topovi, tudi naravnega snega je povsod dovolj … “Kam greš smučat?“ je vprašanje, ki ga boste nekateri slišali in morda z

Ljubitelji smučanja in deskanja smo končno prišli na svoj račun. Temperature so padle krepko pod ničlo, tako je možno zasneževanje s topovi, tudi naravnega snega je povsod dovolj … “Kam greš smučat?” je vprašanje, ki ga boste nekateri slišali in morda zastavljali tudi sami.

Najbolj zagrizeni smučarji začnejo čakati na snežno oddejo že konec oktobra. Ko ga ni, preklinjajo vreme in podnebne spremembe, dočakajo pa ga po navadi meseca decembra. V tem mesecu pa ga je že kar na pretek, kar je izvabilo nasmeške na obraz smučarskim navdušencem.
Smučanje je na žalost postal drag šport ter vedno težje dostopen vsem. Najdražja so vedno večja smučarska središča, zato se odpravljajte na manjša smučišča, kjer je smuka prav tako odlična, vozovnice pa bistveno cenejše. Poslužujte se študentskih vozovnic, kjer je to mogoče …
Od slovenskih in nekaterih priljubljenih smučišč v tujini spodaj podajamo cene smučarskih vozovnic, prav tako nekaj drugih novosti …

Smučarski center Redna cena dnevne vozovnice
odrasli otroci
Mariborsko Pohorje 28, 16
Kranjska Gora 28, 18
Rogla 28, 16
Krvavec 28, 16
Kope 26, 16
Cerkno 28, 17
Golte 26, 16
Velika planina 16 , 20 (vikend) 11 , 16 (vikend)
Celjska koča 17, 11
Vogel 26, 17
Kanin 28, 18
Javornik 16, 11
Soriška planina 20, 14

TUJINA
Bad Kleinkirchheim, Avstrija 39, 19,5
Gerlitzen, Avstrija 34,5, 16,5
Nassfeld, Avstrija 39, 20
Zell Am See; Avstrija 41, 20
Katschberg, Avstrija 34,5, 29,5
Saalbach-Hinterglemm, Avstrija 41,7, 20,9
Tignes, Francija 38, 30,5
Val Thorens, Francija 37,5, 26
Kronplatz, Italija 41, 29
Cortina d,Ampezzo, Italija 41, 29

Pri nas je za dnevno vozovnico treba odšteti od 22 do 28 evrov, medtem ko so v tujini vozovnice bistveno dražje. Kjub temu, da so vozovnice v sosednji Avstriji drage, ostajajo avstrijska smučišča zelo priljubljena med Slovenci, saj vedno izpolnijo želje obiskovalcev in obljube, s katerimi novačijo smučarje. Če vreme zataji, smučišča skoraj povsod pobelijo z umetnim snegom.

Novosti v sezoni 09/10
Na mariborskem Pohorju ponujajo novo krožno kabinsko žičnico Pohorska vzpenjača, smučišče Uršankovo I šestsedežnico Pisker II in novo smučarsko teraso pri zgornji postaji šestsedežnice Pisker II.
Na Krvavcu so pripravili nov poligon za začetnike in otroke ter posodobili dvosedežnico Zvoh.
V Kranjski Gori so dopolnili Fun park z razsvetljavo in možnostjo nočne zabave.
V Cerknem so postavili nov snežni park za deskarje in smučarje.
Kanin je v letošnji sezoni končno povezan z italijanskim smučiščem Nevejsko sedlo (Sella Nevea), velja enotna smučarska vozovnica, s katero bo mogoč dostop na smučišče tako s slovenske kot tudi z italijanske strani. Povezano smučišče je tudi najvišje daleč naokoli, premore 30 kilometrov prog in ponuja dolgo smučarsko sezono vse tja do prvomajskih praznikov.

Darin Geržina

 

NAPOVEDNIK

Klub Gromka
18. 01. ob 21h: Defonija; GOOD FOR COWS (Oakland, Kalifornija, ZDA), Ches Smith (Trevor Dunn’s Trio-Convulsant; Mr. Bungle; Secret Chiefs 3; Marc Ribot’s Ceramic Dog) – bobni Devin Hoff (The Nels Cline Singers; Xiu Xiu; Evangelista; Plays Monk; Slings and Arrows) – kontrabas, crust-jazz/thrash/drum&bass; vstopnina: 6 eur
19. 01. ob 00h: Rešetanje, prvo pravljično rešetanje v 2010.
20. 01. ob 20h: Stand up komedija; SPEAK ENGLISH MAN! Vid Valič in Ivan Šarić predstavljata stand up comedy šov v angleščini, vstopnina: 5 eur
21. 01. ob 18h: Delavsko-punkerska univerza; Magdalena Stanimirović: Homo Academicus; ob 22h: GipsyJungle
22. 01. ob 22h: Klubska Gromka; Dj Nešo, prost vstop
23. 01. ob 22h: Koncertna Gromka; WIREMAYER AND THE CABLEHEADS (Avstrija); Live drum’n’bass freak show! support: DJ Mixxxle – vibe department.
28. 01. ob 18h: Delovsko-punkerska univerza; Katja Kolšek: Problemi teorije ideoloških aparatov države II
29. 01. ob 22h: Klubska Gromka; R1 suka zimzelene melodije bendov The Bangles, Young Gods, Duran Duran, Erasure, Skinny Puppy, Bauhaus, Laibach, Depeche Mode, Joy Division, Ministry, Spandau Ballet, Bill Idol, Paul Young, Eurythmics, The Cure, U2, David Bowie, Yello, Queen, Madonna, Talking Heads, The Police, A-Ha, INXS …
30. 01. ob 22h: Twotonebinas; ATI EDGE & THE SHADOWBIRDS (rockabilly, Madžarska); Ati Edge je eden najbolj dejavnih akterjev madžarske psychobilly/rockabilly scene. V naših krajih se je pred meseci ustavil s svojim glavnim projektom – psychobilly zasedbo The Silver Shine, sedaj pa prihaja še s Shadowbirds.

Channel Zero
18. 01. ob 22h: DubLab predstavlja: DJ R-1 in YANOOSH, Januš Aleš Luznar a.k.a. Yanoosh se je s svojim nekonvencionalnim pristopom, mešanjem zvrsti downtempa, s klubskim zvokom dubstepom in pridihom filmske dinamike uveljavil kot avtor več aranžmajev za različne avtorje in založbe, s svojim širokim spektrom glasbenega ustvarjanja pa se je predstavljal na različnih prireditvah, če omenimo samo nekatere Meet Me, Sof, Golden drum, K4, Festival Utrip, Terminal 00 … Danes je svoje eksperimentiranje z elektro akustičnimi zvoki, ki jih bogati pridih rockerskih elementov ter zvestoba downempu, zapakiral v ducat komadov v albumu Hibernate 1000 miles from the earth, prvencu pri avantgardni založbi rx:tx.; vstopnine ni.
23. 01. ob 22h: Re:Match, Hardstyle, Hardcore Re: Match DJs: KRYMINALA & FISSO TEK (Italija), MICHAEL van DEMON, PAYMON, VIRUS, TERROR KITTEN
KRISTIANO PRIME, ROUND HOUSE 2 HOUSE => powered by MC GRADO.
Posebnosti: laser, smoke machine, strobo show; vstopnina: 6 eur
25. 01. ob 22h: Dub Lab; BAKTO, ZHE, BAYO, NÄZIM, vstopnine ni.

Gala Hala
23. 01. ob 22h: Društvo KAPA predstavlja: SOLE & THE SKYRIDER BAND
@ Menza pri Koritu + DJ Esco (Rapetek), po dveh triumfalnih ljubljanskih nastopih se ustanovitelj kultne new-wave avantgardne založbe “Anticon” Tim Holland alias Sole še enkrat vrača na mesto zločina – tokrat z najnovejšim albumom “Plastique”. Vstopnina: 10 € z rezervacijo, 13 € na dan koncerta!
29. 01. ob 22h: RAPETEK 55: WESTCOAST/WESTSIDE PARTY; DJ: CHILL (Sinestet) vs NINJA (Madness); zabava, kjer se bosta DJ NINJA (Madness) ter DJ CHILL (Sinestet) bolj ali manj resno poigrala z raznoraznimi raperskimi ritmi zahodne obale. Zavrtela bosta komade iz različnih obdobij zahodnoobalne raperske estetike, ki so povečini sloneli in še slonijo na debelih basih, močnih melodičnih zaslombah ter raznovrstni besedilni in flowerski telovadbi.Večer bosta tokrat prevzela dva stara znanca Rapetkovih večerov, in sicer DJ NINJA, še vedno edina domača ženska raperska DJ sila v domačiji, ter standardni hrvaški gost Dj Chill (Sinestet), ki vas kanita z različnimi formami zahodnoobalnega rapa zabavati do zgodnjih jutranjih ur … Vstopnina: 5 €

KLUB K4 (www.klubk4.org)
22. 01. ob 23h: “GREAT LENGTHS” z MARTYNOM; gostovanje enega najbolj izpostavljenih protagonistov podzemne “bass” godbe; veliki floor: MARTYN (3024, Niz), Fedja (IntoSomeThinG?), Freeverse (Krunch It!!, Synaptic), Bar room: Borka (CodeEp), IntoSomeThinG? Family & Friends, Video: Fšk (Multipraktik); vstopnina: do 24h: 8 €, po 24h: 11 €
23. 01. ob 22h: ROZA SOBOTA 2010! Veliki: Alen Herceg (Cro), Rydel , Audio Molesters (Seba & Frko)+ Special Warm-up:, Pero Mirman & Janko (Cro), Mali: Billy, video: Delta Nu; vstopnina: do 23h: 7 €, ostali: 10 €
26. 01. ob 22h: ASTRODISCO, get-a-live, Veliki: Flooder (Pollux / MK), Electrosaurus, Bizzy; Mali: Dojaja, Benjamin Begović, video: Rasta, vstopnina: 4 €
27. 01. ob 23h: AUDIORAMA; Večer elektra, rocka, indieja, disca … Muzika: Housewife, Jambreaker & ostali, video: BLINK (Trajna); kot po navadi, se bomo imeli odlično vsi ljubitelji elektro-rocka, elektra, rocka, indieja, disca … Glasba je topla, melodična, ritmično raznolika, z vokali, kitarskimi rifi, distorziranimi synth bas linijami in disco vložki, kot vedno … Vstopnina: 3 €
29. 01. ob 23h: 10 years of beats in space; Tim Sweeney, Mique, Duli&Malalavka, Ozo, Udo Brenner, Woo-d; vstop: do 24h: 8 €; po 24h: 10 €
30. 01. 23h: TABASSCO – JOHN B (Beta), Veliki:JOHN B (Beta; VB), Dora (Bass Invaders, DrumWise, HR), Sunneh (Krunch.It!!), Lunic (DrumWise Mali [Nu.jazz, breakz]:, Borka (Code.EP), Danaja (DrumWise), Marvin (p4b.nu), video:
Rex (Code.EP, Zek), vstopnina: do 23ih: 8 €, letak, študent: 10 €, ostali: 12 €

 
ORTO BAR (www.orto-bar.com)
16. 01. ob 22h: Koncert; KONCERT, posvečen filmu DISTORZIJA,
SMOKIN’ BLUE (SLO) rock + WHITE STAIN (SLO) punk + THE FAPPERS,
med nastopi bodo projekcije filma Distorzija, v katerem nastopajo člani skupin.
+ Po koncertu ” ORTO SUPER HITS 70’S-00’S ” – DJ program; VRTELI SE BODO ZNANI KOMADI ROCK ‘N’ ROLLA, ROCKABILLYJA, DOO-WOPA, SURFA IN SWINGA. MENJAVALO SE BO ŠEST RAZLIČNIH D.J.-JEV IN VSAK VAS BO ZABAVAL NA MALO DRUGAČEN NAČIN!; vstop prost
21. 01. ob 22h: EGO MALFUNCTION (SLO), elektični funk rock; po koncertu ”OSEMDESETA!!!” prost vstop
22. 01. ob 22h: BOR ZULJAN (SLO), rock kitarist, bo predstavil novo zgoščenko FUNKY ROCKER. Vstopnina: 10 eur; po koncertu; Dj program; ”ORTO SUPER HITS 70’S-00’S DjZi
23. 01. ob 22h: pesnik, modni oblikovalec in potujoči trubadur JACK STAFFORD (VB),
po koncertu ORTO SUPER HITS 70’S-00’S – D.J. program; vstop prost
28. 01. ob 22h: KUZLE, (SLO) punk; Po tridesetih letih izdajajo svoj ”prvi album” (Še pomnite, tovariši), po koncertu ”OSEMDESETA!!!”, prost vstop
29. 01. ob 22h: Rock; Wild Child in Broken Arrow (SLO); po koncertu ORTO SUPER HITS 70’S-00’S – D.J. program; vstop prost
30. 01. ob 22h: ORTO SUPER HITS 70’S-00’S – D.J. program; vstop prost

KMŠ
18. 01. ob 21h: Si že kdaj v ponedeljek?; vstop prost
19. 01. ob 21h: Študentska čaga – v ritmu ŠKISA Žur v organizaciji Zveze ŠKIS, na katerem boste spoznali zabavno stran aktivnega študentskega udejstvovanja, na študentski čagi pa se boste zibali pod taktirko DJ Yoca.
20. 01. ob 21h: Študentska čaga – v ritmu ŠKISA Party v duhu znanega zeliščnega »koktejla«, ki se bo pretakal v simpatičnih in praktičnih epruvetkah. Na isti večer bo potekal tudi KMŠ Travel party, za odlično glasbo bo poskrbel DJ Marino
21. 01. ob 21h: ANTI RECESIJA PARTY – Borimo se proti recesiji! Negativni učinki finančne krize: slaba volja, tanka denarnica, bolečine v križu, glavobol. Kako jih preprečiti? Z Anti recesija partijem! Kako deluje? Za osušene denarnice poskrbijo prijazno nizke študentske cene, za slabo voljo party glasba pod taktirko DJ Mattea, ples do jutra pa prežene še tako trdovratne bolečine v križu. Glavobole prav tako premagamo, ne odgovarjamo pa za naslednje jutro … 😉
22. 01. ob 21h: H.B.D.J.K.V. V spodnjem nadstropju bomo praznovali vikend na H.B.D.J.V. žuru z DJ Joshem!
23. 01. ob 21h: Sobotna noč! Z DJ. Kolarjem; vstop prost
25. 01. ob 21h: Si že kdaj v ponedeljek? prost vstop
26. 01. ob 21h: Fuzl party; študentska čaga v znamenju najbolj slavne pijače Kluba KMŠ! Za dobro glasbo bo poskrbel DJ Yoco
27. 01. ob 21h: Športni klub Kmš; šport združuje …
28. 01. ob 21h: Electronic Thursday
29. 01. ob 21h: H.B.D.J.K.V.
30. 01. ob 21h: Sobotna noč!

 

Gostujoče predavanje, mag. Bine Kordež: Kriza, prevzemi in tajkuni

Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani
Foto: Jure Gubanc na Ekonomska fakulteta Uni Lj

Ekonomska fakulteta bo v sklopu gostujočih predavanj v letu 2010 najprej gostila predsednika uprave podjetja Merkur mag. Bineta Kordeža, ki bo v sklopu predavanja Kriza, prevzemi in tajkuni predstavil svoje poglede na omenjeno tematiko.

Predavanje bo v torek, 12. januarja 2010 ob 17. uri v prostorih fakultete.
Na brezplačno predavanje se lahko prijavite do ponedeljka, 11. januarja do 16. ure na elektronski naslov info@ef.uni-lj.si ali telefon 01 5892 548.

Vljudno vabljeni!

Novi ponudniki subvencionirane študentske prehrane

Spoštovani študentje in študentke, Študentska organizacije Univerze na Primorskem obvešča, da so z januarjem 2010 pričeli z nudenjem subvencionirane študentske prehrane zraven obstoječih, še novi ponudniki študentske prehrane, ki so:
v Kopru:
– Gostilna Miranda
– Samopostrežna restavracija TAVOLA AMICA
– Restavracija Kitajski bambus
– Kava bar Val
– Snack land
– La bellavita restaurant

v Portorožu:
– Glow club
– Glow club – DOSTAVA

v Piranu:
– Okrepčevalnica Skarabej
– Hrustko

v Novi Gorici:
– La vista
– La vista – DOSTAVA

v Vrtojbi:
– Luna
– Luna – DOSTAVA

Trip za 3 – smer bolonja ponovno na odrskih deskah

Če ste zamudili premierno uprizoritev študentskega plesnega spektakla Trip za 3 – smer Bolonja, imate zdaj ponovno priložnost, da si jo ogledate!

Zaradi velikega zanimanja obiskovalcev so se namreč ustvarjalci predstave, ki delujejo pod okriljem ŠOU v Ljubljani, odločili za ponovno uprizoritev. Zgodila se bo v nedeljo, 17. januarja 2010, ob 19. 30 v Mestnem gledališču Ljubljana.

Trip za 3 razgalja bolonjsko reformo na provokativen, zapeljiv, zabaven in predvsem drugačen način – pripoveduje namreč zgodbo o treh prijateljih, ki so se ujeli v vrtinec bolonjske reforme.

Nekaj utrinkov s prve predstave, ki se je zgodila na svetovni dan študentov (17. 11.) v Unionski dvorani v Ljubljani, si lahko ogledate tudi na ŠOUVIZIJI, spletni televiziji ŠOU v Ljubljani, točneje na naslednji povezavi: http://www.souvizija.si/.

Vstopnice – po ceni od 8 evrov naprej – so na voljo na blagajni MGL-ja v pasaži med Čopovo in Nazorjevo ulico. Več informacij o predstavi najdete na www.tripza3.si in na www.mgl.si.

Vljudno vabljeni!

Preventivna akcija

Resor za socialo in zdravstvo bo pripomogel k osveščanju ljudi o klopnem meningitisu, in sicer s predavanje o le-tem ter z ugodnejšim cepljenjem, ki ga ponuja svojim članom.

Kdaj:
Od 1. januarja do 31. januarja 2010

Klub študentov Kranj omogoča vsem članom KŠK delno subvencioniranje dveh cepljenj od skupno treh priporočljivih.

Cena:
Eno cepljenje za člane KŠK 22,90 €, nečlane 32,90 €;
Dve cepljenja pa 45,80 € za člane oziroma 65,80 € za nečlane KŠK.
Vsak član je v tem obdobju upravičen do dveh kupončkov (dveh delnih subvencij), ki jih prejme na Info točki KŠK (Gregorčičeva 6, Kranj) in se nato po telefonu (04/201 71 00 – ZZV Kranj) naroči na cepljenje.

Kaj je klopni meningoencefalitis?
Klopni meningoencefalitis se prenaša z vbodom klopa Ixodes ricinus. Okužbo povzroča virus iz družine Flaviviridae. Klopni menigoencefalitis je virusna bolezen osrednjega živčevja in lahko pusti trajne posledice. Tveganju obolelosti za klopnim meningoencefalitisom so izpostavljeni ljudje vseh starostnih skupin. Še posebej tisti, ki se veliko gibajo v naravi, ali so pri svojem delu ali pouku neposredno izpostavljeni nevarnosti okužbe. Glede na visoko število obolelih za klopnim meningoencefalitisom je cepljenje, ki je za nekatere tudi obvezno, edina učinkovita zaščita.

Zaščita
– Preventiva se začne z repelenti in oblačili, ki naj pokrivajo čim več kože, kadar gremo v gozd. Tako lahko poskusimo klopu preprečiti dostop do kože.
– Če to ni dovolj učinkovito, pa je dobro, da klopa vsaj čim prej opazimo in odstranimo. Zato se je treba po obisku gozda vedno temeljito pregledati.
– Najučinkovitejša zaščita pred KME pa je cepljenje.

Več na: http://www.ksk.si 

Zbiranje Erasmus prijav

Mednarodna pisarna Ekonomske fakultete obvešča študente, da je elektonska prijava za izmenjavo študentov v okviru Erasmus programa odprta. Do prijavnice lahko dostopate preko Študent-neta.

Elektronske prijave zbirajo do 15. februarja 2010.

Več informacij o Erasmus izmenjavi lahko najdete v priponki ali na spletni strani mednarodne pisarne.

V primeru dodatnih vprašanj ali težav pri prijavi se obrnite na iro@ef.uni-lj.si.

Nastavitve piškotkov
Logo revija Študent

Spletišče s piškotkom dodeli obiskovalcu serijsko oznako, da ga prepozna ob ponovnem obisku.

Nujni piškotki

Piškotki, nujno potrebni za delovanje strani, zagotavljanje varnosti in prenos podatkov.

Analitični piškotki

Piškotki anonimizirane Googlove analitike nam omogočijo merjenje rasti ogledov.