Komuniciranje v športu … in Barcelona ;)

Kot članica Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi sem se imela letos v začetku novembra možnost udeležiti evropskega kongresa PRIME v Barceloni. PRIME je Evropska zveza študentov odnosov z javnostmi in komuniciranja (European Association of Public Relations and Communications Students), ki združuje preko 300 članov iz 16 držav Evrope.

Dvakrat letno njene članice organizirajo kongres na različne teme o komuniciranju. Ti so namenjeni druženju udeležencev in gradnji poznanstev med študenti iz Evrope ter pridobivanju novih znanj na področju odnosov z javnostmi in komuniciranju.  Hkrati pa na kongresu izvolimo tudi novo vodstvo PRIME. Letošnji jesenski kongres je potekal na temo komuniciranje v športu in prostem času, zbralo pa se je okoli 50 udeležencev iz 11 držav.

Dopoldne smo sodelovali na predavanjih, popoldne pa smo imeli nekaj časa za ogled znamenitosti Barcelone. Na predavanjih smo večino časa govorili o sponzorstvu v športu. Izvedeli smo, da je odločitev o tem, koga sponzorirati dolgotrajen proces, ki vključuje začetno analizo športnega trga, odločitev ali sponzorirati klub ali kar posameznega športnika, celotno strategijo sponzorstva, implementacije in končne evalvacije uspeha. Predstavili so nam tudi nekaj uspešnih primerov, ko se sponzorstvo v športu obrestuje in lahko celo spremeni celoten izgled podjetja ali izdelka. Na primer jogurti Danone in nogometaš Ronaldinho, ki je še dodatno okrepil tržni delež Danoneja na španskem trgu in telefoni Siemens, ki so eden izmed glavnih sponzorjev nogometnega kluba Real Madrid, njegovi igralci pa uspešno promovirajo Siemensove telefone.

In ker smo bili v mestu nogometa in se pogovarjali o športu, seveda nismo mogli iti mimo nogometnega kluba FC Barcelona in njegovega velikega finančnega uspeha, zaradi posebne strategije, tako marketinške kot odnosov z javnostmi. Kot nam je povedal eden izmed novinarjev, ki že leta spremlja klub FC Barcelona, je ta klub postal tako uspešen prav zaradi dobre mednarodne strategije odnosov z javnostmi, ki vključuje miselnost, da morajo biti prijeten klub, ki daje občutek, da je dostopen vsakomur. Zato zelo spoštujejo in negujejo odnose z novinarji, ki imajo kadarkoli možnost, da se pogovorijo z igralci kluba, prav tako s pridom uporabljajo svoje zvezdniške igralce za promocijo kluba, skrbijo pa tudi za spletno stran, ki deluje v petih različnih jezikih. In rezultat vsega tega? Največji prihodek od oglaševanja med evropskimi klubi in prepoznavnost FC Barcelone po vsem svetu.

En dan pa smo se posvetili sponzoriranju “zvezd” in razglabljali o tem, zakaj se določena podjetja odločijo, da bodo svetovno znane zvezde promovirale njihov izdelek ali storitev. Ugotovili smo, da se podjetja odločijo glede na to, kakšne lastnosti ima ta zvezda in kako je predstavljena v medijih. Najbolj zaželene so seveda zvezde, ki ne povzročajo škandalov in ki imajo neko lastnost, ki naj bi jo vseboval tudi izdelek. Tako je eden izmed najbolj zaželenih zvezd David Beckham, ki promovira kar nekaj izdelkov hkrati. Med najbolj zaželenimi se znajdejo tudi igralke in igralci svetovnega slovesa, kot na primer Pierce Brosnan, Nicole Kidman itd.
Tako smo na koncu prišli do zaključka, da je sponzorstvo v športu očitno zelo pomembno za promocijo izdelkov in blagovnih znamk, saj je bilo v letu 2005 za vsa sponzorstva namenjenih kar 30 milijard dolarjev. Zato ne preseneča dejstvo, da podjetja razvijajo vedno več računalniških programov, ki jim pomagajo pri izbiri sponzorstev.

Na kongresu pa nismo pozabili, da je med najbolj pomembnimi vrlinami mladih komunikatorjev druženje, zato smo seveda poskrbeli tudi za to, da smo od študentov iz drugih držav izvedeli, kakšno je stanje odnosov z javnostmi v njihovih državah in kako so pravzaprav sploh razviti odnosi z javnostmi drugje v Evropi. Skupaj smo ugotovili, da odnosi z javnostmi pridobivajo čedalje večjo težo in ljudje počasi spoznavajo, da ta stroka ni le del marketinga ali oglaševanja. In tako smo si vsi zadali nalogo, da bomo v svojih državah poskusili dvigniti ugled stroke na novo, višjo raven.

In kako je ta kongres vplival name, kot novinko na področju odnosov z javnostmi? Poleg tega, da sem se nekaj več naučila o komuniciranju v športu in prostem času, sem ugotovila, da je komuniciranje v današnjem času eden izmed najpomembnejših dejavnikov v promociji podjetja, izdelka ali blagovne znamke. In da njegove vloge nikakor ne smemo zatreti, saj nam velikokrat lahko prav to pomaga, da naš izdelek postane “nekaj več”.


Maša Šolinc
Študentska sekcija
Slovenskega društva za odnose z javnostmi

PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah in drugih srečanjih.
Več informacij najdeš na www.mojPiaR.net.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.