1. ljubljansko slavistično srečanje: Med politiko in stvarnostjo

Ob 90-letnici ljubljanske univerze in Oddelka za slavistiko bo 22. in 23. 10. 2009 v prostorih Univerze v Ljubljani potekalo 1. ljubljansko slavistično srečanje z naslovom Med politiko in stvarnostjo: jezikovna situacija v novonastalih državah bivše Jugoslavije.

Kot je iz naslova razvidno, je glavna tema srečanja odnos do jezikov v Sloveniji in drugih državah bivše Jugoslavije po letu 1991. Po razpadu bivše skupne države namreč tako v Sloveniji kot v drugih novonastalih državah nastopi obdobje burnih družbenih in političnih sprememb, ki so vplivale tudi na spremembo statusa in percepcije posameznih nacionalnih jezikov. Tako se začne na novo vzpostavljati odnos do lastnega jezika in njegovih variant ter odnos do tujih, zlasti jezikov bivše skupne države, ki ga spodbujajo nacionalne kulturne in jezikovne politike. V tem smislu bodo avtorji na treh različnih okroglih mizah razpravljali o jezikovnem položaju, jezikovni politiki in jezikovnem načrtovanju, odnosu do jezika in jezikovnih variant znotraj posameznih jezikov ter odnosu do drugih, zlasti manjšinskih jezikov. Različni odnosi do jezikov in jezikovnih variant bodo obravnavani glede na socio-kulturne in politično-ekonomske dejavnike s posebnim ozirom na medkulturne raznolikosti.

Srečanje je obenem tudi promocija monografije Med politiko in stvarnostjo, ki so jo uredili Vesna Požgaj Hadži, Tatjana Balažic Bulc in Vojko Gorjanc in v kateri so objavljene razprave vseh udeležencev srečanja. Jezikovna situacija po letu 1991 s področja bivše Jugoslavije do sedaj še ni bila predstavljena na celosten način, zato želi monografija to vrzel zapolniti, hkrati pa prispevati znanstveno in strokovno podlago za medsebojno spoznavanje in razumevanje jezikovnih in kulturnih razlik ter razvijanje kulture strpnosti v južnoslovanskem prostoru.

Nova bencina OMV Carrera

OMV Slovenija svojimstrankam ponuja nova goriva vrhunske kakovosti

  • ОМV Carrera je nova generacija bencinov, ki motor čisti, ščiti in izboljšuje učinkovitost njegovega delovanja
  • ОМV Carrera je na voljo v 100- in 95-oktanski različici
  • Od 2. oktobra dalje na vseh bencinskih servisih OMV v Sloveniji

Družba OMV Slovenija od 2. oktobra dalje na svojih bencinskih servisih ponuja dve
popolnoma novi gorivi najvišjega kakovostnega razreda OMV Carrera. Gorivi OMV Carrera
100 in OMV Carrera 95 izpolnjujeta najvišje standarde družbe. Posebej sta namenjeni
voznikom, ki od svojega avtomobila zahtevajo največ, saj ščitita motor, ga ohranjata čistega
in izboljšujeta njegovo delovanje.

Novi gorivi sta zaradi aktivnih učinkovin, ki preprečujejo nalaganje nečistoč v motorju,
pozitivnega vpliva na izgorevanje goriva v motorju ter posledično nižjih emisij škodljivih snovi
tudi okolju prijazni. OMV Carrera 100 in OMV Carrera 95 sta namenjeni vozilom, ki imajo
predpisano uporabo klasičnih eurosuper 95 in 98 oktanskih bencinov.

Posebno stooktansko gorivo OMV Carrera 100 je še zlasti namenjeno zahtevnejšim
uporabnikom, ki vedo, kako najbolje izkoristiti moč svojega avtomobila. S pomočjo vrhunskih
učinkovin ohranja vbrizgalni sistem čist in zagotavlja vselej brezhibno delovanje. Z
zagotovljenim boljšim izkoristkom energije OMV Carrera izboljšuje pospeške in motorju
pomaga razviti njegovo maksimalno moč. OMV Carrera 100 tako zagotavlja izjemne vozne
lastnosti, vozniku pa maksimalen užitek pri vožnji.

Posebnost goriva OMV Carrera 95 je, da s pomočjo učinkovin za zmanjševanje trenja
motorju omogoča boljši izkoristek in manjšo porabo. Stroški vožnje se tako nemudoma
zmanjšajo, saj lahko večje število kilometrov prevozimo že po prvem točenju. Gorivo vsebuje
tudi posebne inhibitorje, ki v motorju ustvarjajo zaščitno plast in preprečujejo nastanek rje ter
tako ščitijo sistem vbrizgavanja goriva in dovodov goriva pred korozijo. Z uporabo goriv
OMV Carrera lahko bistveno podaljšamo življenjsko dobo motorja, vendar ne na račun
njegove zmogljivosti.

Strokovnjaki, ki so sodelovali pri razvoju, so poseben poudarek namenili zaščiti okolja. Tako
obe gorivi vsebujeta aktivne učinkovine, ki v dovodnem sistemu ustvarjajo posebno
makroskopsko zaščitno oblogo. Ta preprečuje združevanje delcev in nastanek oblog, s tem
pa tudi zmanjšuje izpuste v ozračje. Gorivi OMV Carrera tako učinkovito zmanjšujeta emisije
ogljikovih in dušikovih oksidov in pomenita korak bližje na poti k trajnostnemu razvoju na
področju varovanja okolja.

Direktor podjetja OMV Slovenija Dimitrij Zadel je o novih gorivih dejal: »OMV Carrera 100 in
OMV Carrera 95 sta nov dosežek naših strokovnjakov pri razvoju kakovostnih goriv. Z
lansiranjem dveh novih, izboljšanih in okolju prijaznejših goriv smo ponovno dokazali, da
imamo na tem področju v Sloveniji vodilno vlogo.«

Dodatne informacije

OMV Slovenija, d.o.o.
Družba OMV je na slovenskem trgu prisotna od leta 1992, ko je družba OMV AG skupaj s
partnerjema Istrabenzom in Ino ustanovila družbo OMV Istrabenz d.o.o. Oktobra leta 2004 je družba
OMV AG postala večinski lastnik podjetja, ki se je nato preimenovalo v OMV Slovenija d.o.o. Družba
s sedežem v Kopru zaposluje 83 ljudi, v maloprodajni mreži bencinskih servisov pa je zaposlenih
približno 700 oseb. S 32-odstotnim tržnim deležem na področju maloprodaje je druga največja naftna
družba v državi. Maloprodajna mreža podjetja vključuje 102 sodobni bencinski servis, med njimi jih je
kar 11 na slovenskih avtocestah. V veleprodaji družba ponuja velikim in industrijskim uporabnikom
visokokakovostna kurilna olja, goriva in maziva.

Poleg zagotavljanja visokokakovostnih goriv ter OMV olj in maziv so bencinski servisi OMV središča z
bogato ponudbo storitev, k čemur prispeva tudi 31 prodajnih mest koncepta VIVA s pestro ponudbo
svežih izdelkov, prigrizkov in osvežilnih pijač.

Skupina OMV je vodilno srednjeevropsko naftno podjetje na področju predelave in trgovanja z nafto.
Prisotna je kar v 13-ih srednjeevropskih državah.

OMV Aktiengesellschaft
S prihodki od prodaje skupine OMV v višini 25,54 milijard EUR in z 41.282 zaposlenimi leta 2008 je
OMV Aktiengesellschaft ena od največjih avstrijskih industrijskih borznih družb. Kot vodilna naftna in
plinska skupina v Srednji Evropi je OMV v segmentu rafiniranja in prodaje (R&M) prisotna v 13
državah. Na področju raziskav in proizvodnje (E&P) je OMV prisoten v 17 državah na štirih
kontinentih. Na področju plina in energije (G&P) letno proda 13 milijard kubičnih metrov plina. Skozi
Baumgarten, eno od najpomembnejših plinskih platform v Evropi, se letno prenese približno 66 milijard
kubičnih metrov plina. OMV-jevo Srednjeevropsko plinsko vozlišče (Central European Gas Hub) je eno
od treh največjih središč v kontinentalni Evropi.

OMV je vodilna energetska skupina v evropskem pasu rasti z naftnimi in plinskimi rezervami v višini
1,2 milijard ekivalentov sodčkov, dnevno proizvodnjo okoli 311.000 sodčkov ekvivalentov nafte in
letno kapaciteto rafiniranja približno 26 milijonov ton. OMV ima danes 2.483 bencinskih servisov v
trinajstih državah. Tržni delež skupine v poslovnem segmentu rafiniranja in prodaje v donavski regiji
danes znaša 20%.

OMV je dodatno okrepil svojo vodilno pozicijo v evropskem pasu rasti s tem, da je prevzel 41,58
odstotkov Petrol Ofisija, vodilne turške družbe v komercialnem in maloprodajnem poslovanju.
Junija 2006 je OMV osnoval OMV Future Energy Fund, podružnico v popolni lasti OMV-ja, za
spodbujanje projektov obnovljive energije z več kot 100 milijoni EUR za spodbujanje transformacije iz
skupine za nafto in naravni plin v energetsko skupino, katere portfelj vključuje obnovljive vire energije.

OMV: Korporativna družbena odgovornost (CSR)
OMV je del iniciative Združenih narodov Global Compact in je aktivno predan vrednotam, ki so
zapisane v njihovih Pravilih ravnanja. Ta vključujejo močan občutek odgovornosti do socialnega in
naravnega okolja v ekonomsko šibkejših regijah. OMV se aktivno sooča z gospodarskimi, ekološkimi
in družbenimi problemi, ki so povezani njegovimi aktivnostmi. Družba poroča o svojih aktivnostih na
področju korporativne družbene odgovornosti v poročilu o trajnostnem razvoju, ki je v skladu s
smernicami Globalne poročevalske iniciative. OMV poročilo objavi istočasno z letnim poročilom.

Za več informacij: www.omv.si/carrera
Valentina Danev
PR in marketing OMV Slovenija
Tel. (05) 663-3440
E-mail: Valentina.Danev@omv.com

Angleščina, francoščina, italijanščina…?

Študentska organizacija Univerze na Primorskem (ŠOUP) vabi k vpisu na tečaje angleščine, francoščine, italijanščine, portugalščine, nemščine, ruščine in španščine, ki bodo potekali na Centru za jezike in medkulturno komunikacijo (CJMK UP).

Zakaj izbrati učenje jezikov na CJMK, zakaj je ta center boljši od drugih jezikovnih šol?

Zato ker ponuja sodoben pouk jezikov v multimedijskem okolju, z učitelji, avtentičnimi govorci jezikov;
ker pod vodstvom tutorja vodi vsakega posameznika do učinkovitega znanja in komuniciranja v tujem jeziku;
ker učenje jezikov s pomočjo Evropskega jezikovnega portfolija sledi ravnem Evropskih smernic za jezikovno izobraževanje (od A1 do C1);
ker so učni načrti jezikov sestavni del programov UP Fakultete za humanistične študije, akreditirani na Svetu za visoko šolstvo;
ker daje za vsak 90-urni tečaj 6 kreditnih točk ECTS, ki so javno veljavne in mednarodno primerljive;
ker poleg znanja jezika odpira svet kulture in vzgaja za medkulturno komunikacijo;
ker je letna članarina za redne študente UP ZELO UGODNA in znaša samo 130 EUR, za izredne študente in za zaposlene pa znaša tečajnina samo 320 EUR.
Vpis poteka od 19. 10 do vključno 23. 10. 2009 na Infotočki ŠOUP (Pristaniška ulica 3, Koper) ali ŠOUPostaji Korotan v Portorožu (Obala 11, Portorož). Ceno tečaja bo 130 EUR za študente, za ostale (zaposleni itd.) pa 320 EUR.

Nagrajenci nagradne igre “Nagradna igra Arena ŠOU v Ljubljani”

Žrebanje nagrad nagradne igre “Nagradna igra Arena ŠOU v Ljubljani” je potekalo 15. 10. 2009 ob 17. uri na razstavnem prostoru ŠOU v Ljubljani na Študentski areni. Žrebanje je izvajala 3-članska komisija v sestavi: Blaž Gamse, Jernej Štromajer in Peter Jenko. Več o nagrajencih si lahko pogledate na http://www.sou-lj.si.

Nagrajenci nagradne igre “Nagradna igra Arena ŠOU v Ljubljani”

Žrebanje nagrad nagradne igre “Nagradna igra Arena ŠOU v Ljubljani” je potekalo 15. 10. 2009 ob 17. uri na razstavnem prostoru ŠOU v Ljubljani na Študentski areni. Žrebanje je izvajala 3-članska komisija v sestavi: Blaž Gamse, Jernej Štromajer in Peter Jenko. Več o nagrajencih si lahko pogledate na http://www.sou-lj.si.

V družbi najboljših na mednarodnem festivalu Golden Drum

Festival Golden Drum predstavlja enega najpomembnejših dogodkov leta, saj je gostil številne ugledne strokovnjake, ki so v tednu druženja preko interaktivnih razprav in predstavitev govorili o novih trendih in pristopih na področju oglaševanja, odnosov z javnostmi ter medijev. Festival, ki se je odvijal v Portorožu od 4. do 9. oktobra, je predstavljal enkratno priložnost za nadgrajevanje znanja in pridobivanje novih poznanstev iz strokovnih voda. Golden Drum je dogodek, ki ga resnično niste smeli zamuditi!

Festival vsako leto privabi številne agencije, podjetja, medijske hiše ter študente, ki lahko v okviru festivala tekmujejo v različnih kategorijah na mednarodni ravni. Dela tekmovalcev je ocenjevala izbrana mednarodna žirija, ki so jo sestavljali priznani strokovnjaki s področja komunikacij. Festival Golden Drum tako predstavlja odlično priložnost za snovanje novih idej in izmenjavo mnenj ter izkušenj tako za študente kot za tiste, ki so že uveljavljeni na tem področju.

Letošnji festival je popestrilo tudi nekaj novosti. Prvič v 16 letih je na festivalu en dan namenjen odnosom z javnostmi, ki v današnjem času na področju komunikacij igrajo nepogrešljivo vlogo. PR premiera je potekala v sredo, 7. oktobra, ko so različni PR strokovnjaki predstavljali nekatere najboljše kampanje ter primere iz prakse na področju odnosov z javnostmi. Na festivalu je bilo poskrbljeno tudi za mlade talente, saj je v PR sklopu prav tako potekalo tekmovanje za študente, ki so tekmovali v kategoriji za najbolj inovativen video s področja odnosov z javnostmi.

V tekmovalnem sklopu festivala je bila kot novost tudi Best ACT Award, pri kateri so žiranti iskali predvsem kreativne in resnično ganljive ideje, ki vplivajo in spreminjajo mišljenje ljudi, njihove občutke ter vedenje. Žirijo so sestavljali strokovnjaki priznanih mednarodnih korporacij (naročnikov), ki so odločili, katera ideja si zasluži najvišje priznanje.

ZMAGOVALCI:

V Portorožu se je v petek zaključil 16. festival Zlati boben, kjer so na zaključni gala prireditvi podelili še zadnje nagrade. Letos se je na festival prijavilo 2.474 del, od tega 1.070 v skupini Film, tisk, mediji na prostem in radio. Na zaključni prireditvi, ki jo je s svojim obiskom počastil tudi predsednik države Danilo Türk, je bilo podeljenih še zadnjih 17 nagrad Silver Drum, 11 nagrad Golden Drum, ena Silver in ena Golden Winged Nike nagrada kot tudi dve prestižni nagradi Grand Prix.

Prvi trije nagrajenci PR Students Winers so Pavel Terzič (Slovenija), Katja Škorić (Slovenija), Silviu Adrian Chivereanu, Ioana Irina Ceapa (Romunija).

Zmagovalec Kodakove komercialne nagrade je poljski film Tequila (režija: Paweł Maslona, DoP: Grzegorz Hartfiel, University of Silesia).

Laskavo nagrado Golden Rose za najboljšo agencijo leta v Novi Evropi je dobila agencija LEO BURNETT BEIRUT, del mreže LEO BURNETT, ki ji je končni seštevek na festivalu pridobljenih točk prinesel nagrado Golden Net Award.
Na zaključni prireditvi je bila ob zaključku tekmovanja Best Act Award, v okviru katerega so prijavljena dela ocenjevali predstavniki naročnikov, podeljena nagrada Golden Winged Nike. Prestižno nagrado je prejela agencija LEO BURNETT za kampanjo Selling hope, ki so jo pripravili za portugalski Rdeči križ. Nagrada Silver Winged Nike je prav tako šla v roke agencije LEO BURNETT za delo World’s First Ephemeral Museum, ki so ga pripravili za znamko Pampero rum podjetja Diageo Portugal.
V skupini A – Film, je nagrado Grand prix dobila češka agencija EURO RSCG, A.S. za delo Munich, ki ga je pripravila za češki Nacionalni muzej.
Zlate nagrade v tej skupini pa so prejeli:
– DEMNER, MERLICEK & BERGMANN WERBEGESELLSCHAFT MBH za Escalator (oglaševalec: Stieglbrauerei zu Salzburg GmbH);
– MFIVE CREATIVE GROUP za Transformations (oglaševalec: “Interior Club” furniture salon);
– HASAN & PARTNERS za The Way It Was Meant To Be (oglaševalec: Ilta-Sanomat).

V skupini B – Tisk, je bilo podeljenih 5 nagrad Golden Drum:
– TBWA/ISTANBUL za Mosquito (oglaševalec: Sinai Kimya A.S.);
– LEO BURNETT SP. Z O.O. za Eyes 1 (oglaševalec: Procter & Gamble);
– DDB&CO. za The Fastest Course (oglaševalec: Gursoy Resim Kursu);
– DDB&CO. za Lightning (oglaševalec: CNN TURK);
– LEO BURNETT BEIRUT za Playboy (oglaševalec: Beta).

V skupini C – Mediji na prostem, je nagrado Grand Prix prejela agencija LEO BURNETT BEIRUT za program opolnomočenja žensk Khede Kasra, oglaševalca Hariri Foundation. Nagrade Golden Drum Award v tej kategoriji pa so prejeli:
– MUW SAATCHI & SAATCHI, SPOL. S R.O. za Outdoor Messages;
– GRAFFITI BBDO BUCHAREST za Headache 1 (oglaševalec: Bayer).

V skupini D – radio, pa je bila podeljena ena nagrada Golden Drum Award, ki je šla v roke agenciji BAUMANN BER RIVNAY SAATCHI&SAATCHI za delo Heats up in 3 seconds!!! (oglaševalec: Newpan).
Nagrada za najboljšo filmsko produkcijsko hišo (Best Film Production House) je prejela češka produkcijska hiša ARMADA FILMS, nagrada Studio Drum Bernardin pa je šla v roke JOANNI RECHNIO, Poljska.
Za ogled celotnega dogajanja, vseh finalnih del in končnih rezultatov festivala obiščite spletno stran www.goldendrum.com.

Iskrene čestitke vsem zmagovalcem na svidenje na Zlatem bobnu 2010!

»Sem, kar znam!«

Študentska sekcija združenja za socialno pedagogiko organizira študentski kongres z naslovom »Sem, kar znam!«. Kongres bo potekal od 23. do 25. 10. na Primorskem (Koper in Portorož).

Pobuda za organizacijo je prišla s strani nekaj študentk socialne pedagogike, ki smo opazile, da smo študenti premalo aktivni. Tako se je rodila ideja o študentskem kongresu, na katerem želimo študentom ponuditi teme, ki so zanimive, o katerih na predavanjih slišimo bolj malo ali pa so povsem nove. Kongres je namenjen vsem študentom, ki jih zanimajo socialne teme in so pripravljeni o tem izvedeti kaj več. Tako bomo imeli priložnost, da se študenti različnih smeri med seboj družimo, delimo izkušnje in mnenja ter se tako strokovno bogatimo.

Kongresa se bodo udeležili priznani profesorji in strokovnjaki na svojih področij. Naj jih naštejem le nekaj: Martina Tomori, Radovan Radetič, Sabina Šilc, Matej Sande, Goran Popovič, Alenka Polak. Za nas bodo pripravili zanimiva predavanja ali delavnice, kjer se bomo opremili z novimi znanji, ki jih bomo lahko prenesli in preizkusili v praksi.

Za več informacij o kongresu poglej na spletno stran kongres.zzsp.org.

Tradicionalna jesenska ČISTA DESETKA

To leto je leto ŠOUP-a, saj praznuje peto obletnico delovanja. In ena izmed največjih, če ne celo največja študentska športno-zabavna prireditev je zagotovo ČISTA DESETKA. Letošnja Čista desetka je že 12. po vrsti, kar pomeni, da je že dobro vkoreninjena v študentski koledar in študentsko dogajanje v mesecu oktobru!!
Čiste desetke se v povprečju udeleži in obišče več kot 350 študentk in študentov Univerze na Primorskem, Univerze v Novi Gorici in Fakultete za Pomorstvo in promet, UL.

Rdeča nit Čiste desetke je medfakultetno tekmovanje v desetih športno-zabavnih disciplinah. Poleg Čiste desetke poteka tudi pester program, ki je bolje poznan pod imenom ŠOUPbazar.

Ekipe so razdeljene po fakultetah, tako gre za tekmovanje med fakultetami, kjer se točke po posameznih disciplinah seštevajo. Na koncu ekipa z največ osvojenimi točkami prejme prehodni pokal Čiste desetke (lasnkoletni zmagovalec je FPP).
Ker je ta dan rektorjev dan (predavanj prost dan), nimaš izgovora, da ne prideš na ČISTO DESETKO. Torej ne oklevaj in brž povabi še svoje sošolke in sošolce ter “piči” na ŠOUP-ove info točke in se prijavi!!

Zaradi lažje izvedbe prireditve (predvsem ekipni športi) se prijavi na želeno disciplino (največ na tri discipline) na ŠOUPovih info točkah v Kopru, Korotanu (Portorož) in KGŠ (Nova Gorica).

KDAJ: torek, 20. 10. 2009, od 9.00

ŠOU Fest in Hmeljada

ŠOU Fest, največji evropski študentski festival kulture, športa in zabave, se počasi izteka. Zaključil se bo z dvema vsebinsko zelo bogatima dogodkoma, in sicer Medkulturnim dialogom: Monokomedijo Čefurji Raus!, ki se bo nadaljevala z večerom slovenske in bosanske glasbe, ter Hmeljado, prvim študentskim festivalom piva in zabave.

Medkulturni dialog, ki ga bodo sestavljali popoldanska okrogla miza (ob 16. uri) in gledališko-glasbeni večer (ob 20. uri), se bo zgodil v ponedeljek, 19. oktobra 2009, v Klubu TOP. Monokomedija Čefurji Raus! je nastala po istoimenskem uspešnem romanu Gorana Vojnovića, ki je izšel pri Študentski založbi, obravnava pa tematiko priseljencev v Sloveniji. Osrednji lik zgodbe Marko Đorđić, ki je druga generacija bosanskih staršev v Sloveniji, opisuje življenje na Fužinah, kjer je posedanje pred blokom nacionalni šport.

Dominik Zupančič, vodja festivala ŠOU Fest: »Čefurji Raus! so v tem trenutku ena izmed najbolj obiskanih gledaliških predstav, zato smo prepričani, da bomo z brezplačnim vstopom na dogodek razveselili marsikaterega študenta.«

Gledališki večer bodo z glasbo obarvali bosanski in slovenski glasbeniki, in sicer Neisha, Kice, Borjan Milošević – Boki in D. J. Enjay. Programski list večera pripenjamo v prvi priponki.

Hmeljada, prvi študentski festival piva in zabave, pa bo namenjena druženju in zabavi študentov. Zgodila se bo v torek, 20. oktobra 2009, ob 19. uri na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani (Hala A2). Na dogodku bodo nastopili Dan D, Vlado Kreslin z Malimi bogovi, Šank rock, Mi2, Kvintet Rosa, Kill Kenny in posebni gost, ki je zaenkrat še presenečenje. Poleg glasbenega programa bodo na prireditvi potekale številne nagradne igre, obiskovalce pa bodo zabavali animatorji. Hmeljada je edini izmed več kot 15 dogodkov letošnjega ŠOU Festa, ki bo plačljiv. Vstopnica (vsa prodajna mesta Eventima itd. ) v predprodaji stane 7 evrov, na dan dogodka pa 9 evrov.

Mednarodni dan bele palice

15. oktober zaznamuje mednarodni dan bele palice, ki opozarja na prisotnost slepih in slabovidnih v našem okolju. Slepi in slabovidni zato ob tem dnevu še bolj skrbijo za svojo prepoznavnost in opozarjajo na svoje posebne potrebe, s katerimi se srečujejo v vsakdanjem osebnem in poklicnem življenju.
Tako je letos Zveza društev slepih in slabovidnih Slovenije (ZDSSS) ta čas zaznamovala z dvema dogodkoma, in sicer s tekmovanjem v branju in pisanju brajice ter v desetprstnem tipkanju za slepe in slabovidne, ki je bilo v soboto, 3. oktobra. Na Očesni kliniki v Ljubljani je dne, 13. 10. 2009, ob 13. uri potekala novinarska konferenca o predstavitvi novega programa celovite rehabilitacije v sodelovanju ZDSSS in Očesno kliniko.
Različne prireditve pa slepi in slabovidni ob dnevu bele palice pripravljajo tudi po svojih medobčinskih društvih (MDSS), in sicer:
MDSS Celje bo pripravilo zaključni tečaj brajice v sredo, 14. 10. 2009 v času od 8. do 11. ure v sejni sobi MDSS Celje.
MDSS Kranj bo pripravilo kratko novinarsko konferenco, po kateri bo možen ogled zanimive slikarske razstave. Novinarska konferenca bo potekala v četrtek, 15. oktobra 2009, s pričetkom ob 10. uri v prostorih MDSS Kranj, slikarsko razstavo pa si boste lahko ogledovali vse do 15. ure.
MDSS Murska Sobota bo v četrtek, 15. 10. 2009, pripravilo reportažo v studiu As Murska Sobota. Reportažo pripravljajo skupaj z Lokalno razvojno fundacijo za Pomurje. Tema reportaže bo: Mobilnost, orientacija, spremstvo ter pomoč slepi oziroma slabovidni osebi pri njenih vsakodnevnih aktivnostih.
MDSS Novo mesto bo 16. 10. 2009 ob sodelovanju s Policijsko upravo Novo mesto izvedlo dve predavanji na temo preventivni nasveti policistov na temo uličnih ropov, tatvin … in kako naj slepi in slabovidni ravnajo samozaščitno, da ne bi postali žrtve kaznivih dejanj ter varnost slepih in slabovidnih na cesti. Sodelovali bodo: kriminalistični in prometni inšpektor ter tiflopedagog (učitelj slepih in slabovidnih).
MDSS Nova Gorica bo v okviru tiskovne konference Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu v sodelovanju s policijo izdali zgibanko z naslovom “Z roko v roki, skupaj za varnost slepih in slabovidnih”.
V soboto 24. 10. 2009 bo v sklopu projekta Regionalnega stičišča NVO celodnevna predstavitev delovanja in programov društva v Novi Gorici.

MDSS Koper bo v mesecu oktobru pripravilo predstavitve dejavnosti društva po nekaterih osnovnih šolah, s še posebnim poudarkom na predstavitvi uporabe simbola slepote – bele palice s prikazom simulacije slepote. V društveni galeriji pa je za javnost odprta slikarska razstava, močno slabovidnega člana Ivana – Stojana Rutar.
Tako kot vsako leto, bodo tudi letos na mednarodni dan bele palice opozorili širšo javnost v posameznih intervjujih na nekaterih lokalnih radijskih postajah.

Nastavitve piškotkov
Logo revija Študent

Spletišče s piškotkom dodeli obiskovalcu serijsko oznako, da ga prepozna ob ponovnem obisku.

Nujni piškotki

Piškotki, nujno potrebni za delovanje strani, zagotavljanje varnosti in prenos podatkov.

Analitični piškotki

Piškotki anonimizirane Googlove analitike nam omogočijo merjenje rasti ogledov.